full screen background image

AUDIO. Dezbatere publică la Iași pentru A8. „Chiar dacă am avea toţi banii, nu vom putea face autostrada.”

Distribuie

Asociaţiile „Împreună pentru A8“ şi „Moldova Vrea Au­tostradă“ au organizat vineri, 12 ianuarie,  la Iași, o dezbatere publică privind finanțarea și construirea Autostrăzii Ungheni-Iași-Tg. Mureș, în contextul în care premierul Mihai Tudose a declarat că autostrada spre Transilvania va avea traseul Iași-Bacău-Onești-Valea Oituzului-Brașov.

Dezbaterea a avut tema „Echitate pentru Moldova. Construirea Autostrăzii Ungheni – Iași – Târgu Mureș, obiectiv strategic național”.  În cadrul evenimentului au fost prezenți: Cătălin Bălan, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, Mariana Capră, director adjunct la Direcţia Inginerie şi Analiză Documentaţii a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, primarul municipiului Iași, Mihai Chirica, Gheorghe Flutur, preşedintele CJ Sucea­va, Marius Bodea, deputat PNL Iași, dar și George Ţurcănaşu şi Adrian Covăsnianu, ambii de la Facultatea de Geografie şi Geologie Iaşi.

„Autostrada prin Bacău nu este în competitivitate cu A8, care este asigurată prin Programul Operaţional pentru Infrastructura Mare (POIM)”

Prezent la dezbatere, Cătălin Bălan, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a declarat că: „avem nevoie de Iași către Vestul țării”. În ceea ce privește finanțarea proiectului, secretarul de stat a explicat că nu se va alege doar un sigur tip de finanțare din cele patru în care se încadrează proiectul Autostrăzii A8: Bugetul național prin Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții, Fondurile europene, Credit extern sau Parteneriat public privat.

Cătălin Bălan, secretar de stat la Ministerul Transporturilor:

Valoarea investiţiei se ridică la 8.9 miliarde euro, iar cel mai scump segment este Ditrău-Tg. Neamţ

Pentru A8 există în prezent un studiu de prefezabi­litate realizat în 2007 şi unul de fezabilitate din 2009, dar ambele fără acorduri de mediu, potrivit Marianei Capră, director adjunct la Direcţia Inginerie şi Analiză Documentaţii a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. De asemenea, dacă segmentul Iaşi-Tg. Neamţ poate fi dat în proiectare,  pentru segmentul Iaşi-Ungheni trebuie re­zolvată problema amplasării podului peste Prut. Întreaga declarație a directorului adjunct la Direcția Inginerie și Analiză Documentații, Mariana Capră, o puteți asculta aici:

Primarul municipiului Iași: „ Este o rușine pentru Regiunea de Nord – Est, pentru Moldova lui Ștefan cel Mare și a lui Alexandru Ioan Cuza.”

După dezbaterea publică de vineri, Mihai Chirica, primarul municipiului Iași, s-a arătat nemulțumit de lipsa lui Liviu Dragnea și a lui Mihai Tudose. „Nu aș trage în cei prezenți, ci în cei absenți. Nu este în atribuția doamnei Mariana Capră, nici măcar a secretarului de stat să decidă dacă se face sau nu Autostrada A8. Marii absenți atunci când vine vorba despre această autostradă sunt Liviu Dragnea și premierul României. Sunt singurele persoane care puteau face ceva pentru această Autostradă A8. Nu văd nicio soluție viabilă în 2018 pentru acest proiect. Îmi este rușine că în sală sunt mai mulți parlamentari PSD care au semnat pentru autostradă, dar au votat împotriva ei. Au votat un buget împotriva Regiunii de Nord – Est. Din lista de investiții propusă pentru anul în curs, regiunii noastre i-au fost alocate 4,58% din suma totală.”, a publicat primarul Mihai Chirica pe un site de socializare.`

De asemenea, deputatul PNL Iași, Marius Bodea, a declarat săptămâna trecută că autostrada spre Transilvania, prin Bacău, este cu 150-200 km mai mare decât cea cu traseul Ungheni-Iași-Tg. Mureș. În urma deciziei premierului Mihai Tudose, liberalul ieșean a menționat că „autostrada Ungheni-Iași-Tg. Mureș a fost îngropată.

Citește și: http://vivafmiasi.ro/audio-marius-bodea-autostrada-ungheni-iasi-tg-mures-a-fost-ingropata/

„Chiar dacă am avea toţi banii, nu vom putea face autostrada.”

Profesorul Nicolae Boţu, de la Facultatea de Construcţii Iași, a concluzionat că A8 nu se va construi, deoarece „caietele de sarcini sunt foarte prost făcute, valorile estimate sunt mult mai mici decât cele reale, termenele sunt în bătaie de joc, contractele încheiate cu instituţiile de stat sunt în defavoarea celor care lucrează.

Alina BATCU

 

 

Comentarii

ARTICOLE ASEMANATOARE




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Introduceti numerele afisate *