full screen background image

Sir Ken Robinson și o lume ieșită din minți (PUBLICA)

Distribuie

Lumea este „ieșită din minți” atunci când tratează problema educației. Abordarea „revoluției creative a educației” este propunerea lui Sir Ken Robinson, într-un volum apărut la editura Publica (2011). Viitorul umanității trebuie să fie așezat în brațele creativității, pentru că omul este nevoit să fie mai activ în imaginație și inovații, pentru a face față schimbărilor complexe ce au loc în viața cotidiană.

 

Dragoș-Andrei Preutescu: Mulți oameni de seamă au pus viitorul omenirii pe umerii educației. Fie că au vorbit despre democrație, despre modernitate, despre post-modernitate, despre tehnologie, sau mai nou, astăzi, despre împlinirea prin conștientizare (o luptă cu forțele emoționale), educația este o „lână de aur”, căutată de argonauții timpurilor omenești. De data aceasta, creativitatea este cea care trebuie să revoluționeze educația. Ține creativitatea mai mult de emoții, de capacități, deprinderi fizice sau intelectuale? Putem atinge o stare de împlinire prin creativitate?

 

Corina Giurgia: Mi se pare că tocmai creativitatea salvează și omoară umanitatea în același timp. Cel mai dificil este să menții o limită în acest caz, să știi să iei ce-i bun, să știi ce-i bun pentru tine, pentru umanitatea care te reprezintă. Creativitatea ține de locul în care am crescut, de întâlnirile cu oamenii din viața noastră, de felul în care am fos învățați să privim cele mai simple lucruri din viața noastră. Apoi, cel mai mult mi se pare că ține de curajul de a fi tu, de a crede în nebunia ta, în ideile tale. Poate că vor salva lumea, dar de unde să știi până nu le aplici?

O lume ieșită din minți, Sir Ken Robinson, Editura Publica, 2011

Fragmente din volumul O lume ieșită din minți:

Ascultați aici înregistrarea completă a emisiunii:

Comentarii

ARTICOLE ASEMANATOARE




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Introduceti numerele afisate *