full screen background image

Tonus Plus: invitat doctor cardiolog Alexandru Burlacu „Statul jos este noul tip de fumat”

Distribuie

Alexandru Burlacu, pe lângă profesia de medic primar cardiolog, este și sportiv amator, pasionat fiind de reabilitarea cardio-vasculară și de prevenția cardio-vasculară. Astăzi, în emisiunea Tonus Plus, moderată de kinetoterapeutul Elena Gheorghiță, a vorbit despre prevenția cardiovasculară și minimalizarea riscurilor, prin intermediul mișcării.

Sedentarismul este un factor de risc cardiovascular, de aceea trebuie înțeles că mișcarea ajută să ne îmbunătățim și prelungim viața, nu doar fizic, psihic, ci la mai multe niveluri.

Recomandarea, din punct de vedere sportiv este de a consulta ghiduri specializate de prevenție cardiovasculară și de reabilitare cardiovasculară. În aceste ghiduri există indicații ferme, cu clasă de recomandare Unu, indicații relative, cu clasă de recomandare Doi și contraindicații, cu clasă de recomandare Trei. Indicațiile cu clasă de recomandare UNU sunt 150 de minute de mișcare moderată pe săptămână și cel puțin 75 de minute de activitate fizică intensă. A doua indicație fermă a specialiștilor este creșterea minutelor, până la dublu. Adică, se recomandă 300 de minute pe săptămână de activitate moderată și 150 de minute de activitate intensă.

Cei mai mari factori de risc cardio-vasculari sunt sedentarismul, fumatul, diabetul zaharat, hipertensiunea, dislipidemia (creșterea grăsimilor și în sânge), iar specialiștii pot lucra asupra lor, cu voința pacienților.

Statul jos este noul tip de fumat. „Sitting is the new smoking”. În orele petrecute la birou, la calculator, medicul recomandă întreruperea statului jos după o oră a prin niște mișcări de stretching și de mobilizare a articulațiilor.

Pentru mai multe recomandări, doctorul Alexandru Burlacu poate fi urmărit mai jos:

Comentarii

ARTICOLE ASEMANATOARE




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Introduceti numerele afisate *