full screen background image

Asociația Studenților Jurnaliști a sărbătorit 10 ani de la înființare

Distribuie

Asociaţia Studenţilor Jurnalişti (ASJ) din Iaşi a sărbătorit, vineri seara, un deceniu de activitate prin Gala „Zece ani de 10”, găzduită de Ateneul din Iaşi. La eveniment au fost prezenţi profesori ai Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universităţii Alexandru Ioan Cuza, foşti şi actuali membri ai asociaţiei, studenţi de la alte facultăţi, jurnalistul Mihai Tatulici şi directorul general al AGERPRES, Alexandru Giboi.

„ASJ de zece la zece ani, iată că am am ajuns şi la acest moment aniversar. Nu ştim când au trecut aceşti ani, nu ne gândeam că vom aniversa, că noi vom prinde aceşti zece ani. E un moment emoţionant pentru că ne întâlnim cu studenţi din diferite generaţii, cu foşti membri ai asociaţiei, care marea lor majoritate, din păcate, nu profesează în acest domeniu, pentru că au fost nevoiţi să se reprofileze. Sunt 10 ani de 10 pentru că aşa ne-am dat noi seama (…) demonstrând prin evenimentele pe care le-am creat, că am depăşit bariera locală şi am ajuns la nivel naţional unde suntem recunoscuţi în special şi pentru Festivalul de Film Românesc, SFR de la Iaşi, un brand pe care noi l-am născut şi pe care noi l-am dus ca în anul acesta, în anul Centenarului, să ajungem la ediţia cu numărul 9. E făcut de studenţi, cu studenţi în continuare şi îşi va păstra această notă aparte”, a declarat Andrei Giurgia, membru fondator şi preşedinte onorific al ASJ.

La rândul său, directorul general al AGERPRES, Alexandru Giboi, le-a spus studenţilor din cadrul ASJ că atât presa, cât şi Internetul oferă posibilităţi de evoluţie.

„Responsabilitatea jurnalistului este uriaşă. Într-o perioadă în care pretenţiile culturale sau de consum media sunt atât de scăzute, încât ajungem să credem că, dacă scrie ceva într-un ziar sau pe o pagină de Facebook atunci este chiar adevărat, responsabilitatea mass-mediei faţă de public este uriaşă. Dintotdeauna mass-media a ghidonat publicul. Indiferent dacă a fost asumat ideologic, neasumat ideologic, întotdeauna mass-media a ghidat publicul, asta e foarte important din punctul meu de vedere. E bine să înţeleagă toţi jurnaliştii, tineri sau bătrâni, că prin orice cuvânt pe care îl scoateţi pe gură influenţaţi un om. Prin orice cuvânt pe care îl aşterneţi pe hârtie influenţaţi un om. Minim un om. Am făcut un calcul şi AGERPRES a avut între ianuarie şi septembrie 2017 un public lărgit şi când spun un public lărgit înţeleg următorul număr de persoane care la un moment dat au ajuns în contact cu ştirile AGERPRES, în mod direct sau indirect. 13 milioane de români au intrat în contact cu ştirile AGERPRES (…) Trebuie să ştiţi foarte bine ce faceţi cu viaţa voastră. Meseria asta poate fi la fel de serioasă precum cea de medic sau avocat”, a afirmat directorul general al AGERPRES.

În zece ani, asociaţia a fost premiată cu peste 10 distincţii naţionale şi locale, printre care şi „Premiul pentru cel mai bun proiect de la Universitatea ‘Alexandru Ioan Cuza’ din Iaşi”. La finalul Galei de vineri a fost proiectat trailer-ul filmului documentar realizat de AGERPRES intitulat „Marea Unire – România, la 100 de ani” şi care va fi lansat pe 22 februarie.

Comentarii



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Introduceti numerele afisate *

Notă de informare privind protecţia datelor personale

Acceseaza