full screen background image

Viitorul muzicii clasice și Concertul Romantic

Iași, 18 februarie 2020 – Ziua de 17 februarie a găzduit la Iași două evenimente organizate în cadrul Classix Festival: o dezbatere pe tema viitorului muzicii clasice alături de Peter Tornquist, rectorul Academiei Norvegiene de Muzică, și Concertul Romantic, la Palatul Culturii din Iași.

Cea de-a doua zi de festival a marcat debutul seriei de discursuri Classix in Focus, ce își propune să pună în perspectivă o serie de aspecte strâns legate *sau nu* de muzica clasică în contextul
contemporan și în raport cu o suită de paradigme aflate în continuă evoluție. Primul invitat în cadrul acestui demers a fost Peter Tornquist, rector al Academiei Norvegiene de Muzică din 2013,
compozitor și membru activ al industriei muzicale la nivel artistic și în diverse comitete, fiind în trecut și managerul general al Oslo Sinfonietta. A colaborat cu compozitorul și mentorul său Lasse Thoresen în dezvoltarea unei metode de analiză auditivă intitulat Sonology.

Classix in focus: The Future of Classical Music a avut loc la Palatul Culturii, sala Voievozilor, iar discuția a fost moderată de Ovidiu Mihăiuc. Sala Henri Coandă a găzduit pe parcursul serii de 17 februarie Concertul Romantic. În interpretarea extraordinară a pianistului sud-coreean Victor Lim și a violoncelistei norvegiene Sandra Lied Haga, compozițiile semnate de Schumann, Rahmaninov și Fauré au așternut atmosfera specifică unui lirism extrem de intim, atingând zona aristocratică a romantismului francez, piese fantastice, armonia vieții de cuplu, echilibrul interior, intensitate, simfonismul grandios și consumul emoțional.

Cele Trei piese fantastice, op. 73 ale lui Schumann au deschis melancolic și pasionat concertul romantic. Opus-ul repreƶintă mai mult sau mai puțin un „cântec fără cuvinte”, universal înțeles.
Călătoria pasională a sufletului prin acea „magie care plutește deasupra tuturor”, așa cum a descris Camille Saint-Saëns Sonata pentru vioară nr. 1 în la major, op 13 – transcrisă pentru violoncel a lui Gabriel Fauré a fost remarcabilă în virtuozitatea interpretării, iar cei doi tineri artiști au generat valuri de admirație prin sensibilitatea lor.

Interferențele mistice, drama rusească, ecoul luptelor interioare regăsite în Sonata pentru violoncel și pian în sol minor, op. 19 a lui Serghei Rahmaninov au imaginat un moment muzical triumfal.
În valuri de aplauze emoționate, cea de-a doua zi a Classix Festival a punctat intenția inițierii aventurii clasice contemporane la Iași.

Organizatorii Classix Festival, Asociația Industrii Creative și Showberry au lansat invitația ieșenilor de a participa și la următoarele concerte desfășurate în cadrul festivalului, respectiv: Armonii Nordice, Clasic sau Fantastic? Visul American la Două Piane, Concertul Evreiesc, Clasicul Transfigurat.

🤙 @The Phope – (https://instagram.com/the_phope)

Comentarii



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Introduceti numerele afisate *